In je eigen woorden het verhaal van jouw bedrijf

In je eigen woorden het verhaal van jouw bedrijf

In 6 weken de basisteksten voor jouw (marketing)communicatie – in je eigen woorden

Voor professionals en bedrijven die zichzelf op geheel eigen wijze – in eigen woorden – in de wereld willen zetten met een krachtig verhaal, vanuit ’t hart!

Van binnen weet je het wel. Er dolen flarden rond van waar je kracht ligt, waar je naar toe wilt, waarom je de dingen doet zoals je ze doet, wat je aanbiedt en mogelijk ook aan wie. Maar dan, dan zit je achter je beeldscherm om de webteksten voor je bedrijf te schrijven, je ontmoet iemand die geïnteresseerd vraagt wat je doet tijdens een ontmoeting, of je wilt op een andere manier laten weten wie je bent en wat jij met je bedrijf te bieden hebt…

Tja, en dan hapert het, je weet niet waar je moet beginnen, je zit letterlijk om woorden verlegen. Of vervalt misschien zelfs wel in taal die je ook bij anderen ’ziet’.

Zonde! Zonde van al die uren die verloren gaan omdat jij zit te zweten op iets dat niet lukt. Zonde van de kansen die worden gemist om jouw mooie, specifieke verhaal te vertellen. Zonde om niet doorverteld te worden – want je blijft niet plakken.

‘Ja, die doet iets met …., maar ik weet niet precies wat.’

Of het valt niet op omdat het de woorden van iedereen zijn.

En dan heb ik het nog niet eens over alle andere marketingcommunicatiemiddelen en diensten die niet ontwikkeld worden omdat er nog steeds geen passende woorden en verhalen zijn.

Hoe zou het zijn als jij – waar je ook bent, en op welke manier je je ook presenteert – gewoon gelijk de juiste woorden paraat hebt, zodat je gelijk in je eigen woorden mensen vlot en helder vertelt over je bedrijf, en waarvoor ze bij jou moeten zijn. Hoe zou dat zijn …..

Fijn! Toch? Fijn als je voor jezelf werkt. En nog fijner als je met meerdere mensen in je bedrijf werkt, want als ook zij het verhaal helder op hun netvlies hebben staan, wordt de communicatie in- en extern vele malen makkelijker, krachtiger en effectiever.

In dit programma inventariseren we alle ingrediënten, verwoorden ze, en maken de basisverhalen voor jouw (marketing)communicatie.

Je verwoordt:

  1. Jouw kracht (en dat van je bedrijf)

Als ondernemer is het belangrijk te weten wat je kracht en kwaliteiten zijn. Wat jou uniek maakt. Dat is waarvoor klanten bij je komen. Als dienstverlener gaat het om wie jij bent en wat je uitstraalt, en jouw unieke set aan kwaliteiten en vaardigheden (en die van je medewerkers natuurlijk). Lever je producten dan is het de kracht van de producten in combinatie met die van jou.

  1. Jouw drive, jouw missie, jouw vuur: dat wat maakt dat jij er echt voor gaat

Jouw passie, jouw missie of hoe je het ook noemt,  is jouw vuur. Dat wat betekenis heeft, en geeft. Of anders gezegd: het is het belangrijkste ingrediënt –  de basis van het verhaal. Want daar gaan je ogen van fonkelen, en daarmee leg je de connectie met jouw klant/doelgroep.

  1. Wat je bent en uitstraalt

Werk je als zelfstandige dan is je bedrijf in de wereld zetten hetzelfde als jezelf in de wereld zetten. Mensen doen zaken met jou. Het is dus zaak dat je verhaal en uitstraling in overeenstemming zijn met wie jij bent. Heb dus het lef om écht jezelf te zijn – in alles. Ook al wijk je compleet af van de ‘norm’ – als die er al is. Heb je een bedrijf met meerdere medewerkers dan moet dat wat je zegt en doet uiteraard ook congruent zijn, en ook uitstralen via jouw medewerkers.

  1. De kracht van jouw locatie (of juist: het niet hebben ervan)

Heb je een kantoor dat makkelijk bereikbaar is voor je doelgroep, werk je online, in het bos, of heb je iets anders dat maakt dat je ‘huisvesting’ uniek is en bijdraagt aan je verhaal.

  1. Jouw (ideale) klant/doelgroep

Als je een goed beeld hebt van je klant, kun je jouw woorden, en de look & feel van al je communicatie daarop afstemmen. Iedere klantgroep vraagt om een andere benadering en heeft andere marketingkanalen. Mensen in de zorg spreken nu eenmaal een andere taal dan  die in de financiële sector. Ook consumeren ze andere media, et cetera.

  1. De unieke kenmerken van je klant/doelgroep

Naast het benoemen van de klant voor wie jij graag werkt, is het goed te weten, wat de kenmerken van deze doelgroep zijn. Mannen van rond de 30 hebben andere kenmerken, leef- en werkomstandigheden dan die van 60. Hoe beter je bent afgestemd op je klant, en hoe beter jij weet aan welke kenmerken deze voldoet, hoe beter jij je verhaal hierop kunt richten.

  1. De ‘pijn’ van je klant/doelgroep

Waardoor komt je klant in beweging? Zo lang hij nergens last van heeft,  de ‘pijn’ niet groot genoeg is, of hij niet intens sterk naar ‘iets’ verlangt, blijft hij meestal lekker ‘zitten waar hij zit’. Die (onbewuste) ‘pijn’ en ‘problemen’ zijn de ‘vishaakjes’ in je marketing – dat waar jouw potentiële klanten zich in herkennen, en door aangesproken voelen.

  1. Het verlangen van jouw klant

In navolging van de ‘pijn’, weet je ook waar je klant naar verlangt. Want dat is uiteindelijk waar jouw aanbod naartoe leidt. De klant wil uiteindelijk zijn verlangens vervuld hebben.

  1. Dat wat jij je klanten biedt

De kern van de dienst of het aanbod dat jij je klanten biedt om de pijn op te lossen of te verzachten en/of het verlangen te vervullen.

En al deze ingrediënten giet je in een:

  • Over jou/ons pagina
  • Korte bio: oneliner – te gebruiken op de header van je site, LinkedIn en andere on- en offline media
  • Persona-beschrijving van jouw klant/doelgroep, inclusief vertaling naar een ‘Voor wie-pagina’
  • Sales- en/of andere teksten voor je website of andere uitingen.

Met andere woorden:

6 weken intensief aan de slag met teksten om jezelf en je bedrijf in je eigen woorden neer te zetten.

Wat krijg je/gaan we doen:

  • Intakegesprek vooraf (via skype): We ontdekken waar je staat, en kijken of dit programma ook echt op je lijf geschreven is. Want het is belangrijk dat je al wel weet wat je wilt. Dat sommige dingen nog niet helemaal helder zijn, prima, daar loods ik je met alle liefde doorheen. (Let op: het is GEEN programma om te ontdekken wat je wilt in je leven/met je bedrijf).
  • Mails met oefeningen, voorbeelden en tips om alle ingrediënten helder te krijgen, en deze te ‘verwerken’ in teksten die echt van jou zijn. Waar jij in jouw eigen woorden jouw bedrijf en aanbod neerzet.
  • 3 x Skypegesprek van 45 minuten: tijdens deze gesprekken bespreken we de voortgang, krijg je tips en houd ik je scherp.
  • Feedback op je teksten (in besloten Facebookgroep): je teksten plaats je in een besloten Facebookgroep. Hierdoor krijg je al ervaring met het ‘plaatsen’ van je teksten. Je krijgt feedback, en je leert van anderen.

Aantal deelnemers:

Maximaal: 10

Start: in overleg

Investering:  Normaal € 599, Lanceringsaanbod: € 299 (excl. 21% BTW) geldig t/m 31 mei 2017

Waarom bij mij?

Ik houd van ‘dingen’ maken, mooie dingen zoals teksten en foto’s, en andere journalistieke producties.  In september 1992 schreef ik mijn eerste artikel voor het personeelsblad van het Havenbedrijf Rotterdam. Het was een verslag van de Zeilregatta. Ik weet het nog goed. Vooral omdat ik verrast was dat het in een keer lukte. Dit was het begin van een lange carrière schrijven, redigeren en begeleiden van tal van mooie artikelen, blogs en andere producties – zowel on- als offline – voor overheid en bedrijfsleven. Ook al was ik de laatste jaren vooral life & ondernemerscoach, voor mezelf ben ik natuurlijk altijd blijven schrijven. En achter de schermen tikte ik af en toe weleens ‘stiekem’ teksten voor klanten, of redigeerde ze. Daarnaast hield ik de afgelopen jaren twee keer een online blogchallenge. Een paar maanden geleden ging het weer kriebelen, en besloot ik het schrijven weer op te pakken, en ook andere ondernemers daarin te begeleiden.

Dus: Zit jij tegen het (her)schrijven van je teksten aan te hikken, en wil je serieus investeren en er echt voor gaan?

Mail me op info@marianneroelofs.nl, dan maken we een afspraak voor een intakegesprek. Bellen kan natuurlijk ook: 06 52 12 69 48.