Unieke beelden in je communicatie

Unieke en eigen beelden

Unieke beelden in je communicatie!

Gebruik jij die?

Mijn hart gaat niet alleen sneller kloppen van woorden en teksten. Ook van beelden raakt het in vervoering. Het zal geen verrassing zijn als ik zeg dat mijn grootste hobby fotograferen is. 99,99% van alle foto’s die ik plaats – ook zakelijk – is zelf gemaakt. Ik weet dus dat ik makkelijk praten heb… Toch raad ik ook jou aan unieke en eigen (zelfgemaakte) beelden te gebruiken in je communicatie. Want voor je positionering en uitstraling zijn eigen en unieke beelden een absolute must. Waarom, dat lees je in dit bericht!

De hele dag speel ik zakelijk memory. Iedere keer als er een plaatje voorbij komt dan denk ik aan iemand. Zo werkt mijn associatieve brein, en ook dat van jou en heel veel andere mensen. Het maakt niet uit of dat een profielfoto, banner, quote, illustratie of blogfoto is. Het mooie is dat ik daardoor gelijk weet wie de afzender is.

Alleen, ik vergis me regelmatig. Want de (stijl van de) plaatjes en afzender matchen heel vaak niet.

Ligt dat aan mijn geheugen?

Nee, dat komt omdat iedereen plaatjes van iedereen gebruikt, of plaatjes maakt die daarop lijken. Dat is erg verwarrend. Niet alleen voor mij. Maar vooral voor alle fans en volgers.

Hoe vaak zie jij een dergelijke post voorbijkomen?

Truthbomb Danielle Laporte

 

Vaak! Toch? Deze doen mij altijd denken aan Danielle Laporte, een Amerikaanse businesscoach. Zij introduceerde een aantal jaar geleden de Truthbombserie. En zie ik schrijfletters, goud en pastelkleuren dan denk ik aan Simone Levie, een bekende Nederlandse businesscoach. En aan de eerste gebruiker als een bepaalde stockfoto tig keer voorbij komt in mijn tijdlijn.

Ja, natuurlijk zijn er trends, hangt er iets in de lucht en is er zoiets als een tijdgeest. Ook dan: als jij jouw eigenheid wilt benadrukken, maak dan iets wat eigen en uniek is. En misschien ben je er nog niet goed in, is het nog niet perfect, en heb je nog niet het grote geld om het uit te besteden…. Het zorgt er wel voor dat ik aan jou denk als jouw post langskomt, zeker als het een tijdlang consequent is qua stijl. Iets waar je veel meer mee op schiet!!

Gebruik dus unieke beelden in je communicatie. Zodat ik heel vaak aan jou denk, en niet aan een ander!

En nog even iets anders: het kan zomaar zijn dat je ineens een dikke vette factuur krijgt gepresenteerd omdat je nietsvermoedend een plaatje op internet hebt gedownload. Eeuwig zonde, ook van het geld!