De kern van je bedrijf zichtbaar voor de wereld

De kern van je bedrijf zichtbaar voor de wereld

Met dit programma heb je binnen zes weken de kern van je bedrijf gevat in woorden en de basisteksten voor je marketing gereed. Zodat je bedrijf zichtbaar is voor de wereld – als jij ze naar buiten brengt uiteraard 😉 .

Dit programma is speciaal jou als ondernemer (MKB/ZZP) met een drive en een missie.

Je loopt rond met het gevoel dat de teksten van jouw (of jullie) bedrijf:

  • (nog) niet voor de volle honderd procent kloppen;
  • de lading niet dekken;
  • niet (meer) passen;
  • of dat je in jouw branche door de bomen het bos niet ziet omdat iedereen dezelfde woorden gebruikt in zijn of haar marketingcommunicatie. En jij iets anders wilt.

Of:

  • dat het missen van de juiste woorden je beperkt voluit te gaan en naar buiten te treden, en allerlei excuses veroorzaakt als ‘mijn website is nog niet af’.

Herken jij je een van de bovenstaande punten?

Wil je intensief aan de slag met het ontdekken van de voor jou juiste woorden en jouw verhaal?

En verschijnt er een grote glimlach op je gezicht als ik vertel dat ook de teksten voor je worden geschreven?

Dan ben je aan het goede adres.

Met dit programma De kern van jouw bedrijf zichtbaar voor de wereld maken we een verdiepingsslag en zetten we jou en je bedrijf op de rit. Tijdens de dagsessie, waar we mee beginnen, vinden we dé woorden die raken en de kern van je bedrijf, dienst en/of idee karakteriseren. We kijken ook naar je aanbod, en ik bel met 5 van jouw klanten voor een goede referentie. Met al deze input schrijf ik de basisteksten voor jouw marketingcommunicatie. 

De onderdelen uitgelicht:

I.   Ter voorbereiding

  • Breinvoorkeurenprofiel

Als je ‘ja’ hebt gezegd tegen dit aanbod ontvang je van mij een inlogcode voor het invullen van een online vragenlijst voor een NBI® breinvoorkeurenprofiel.  Het profiel geeft aan op welke wijze je onder meer het liefst communiceert, overlegt, relaties aangaat, besluiten neemt, oplossingen vindt, leert, de toekomst vormgeeft. Het biedt inzicht in jouw eigen voorkeuren, zodat je daar rekening mee kan houden in je communicatie. Tijdens de dagsessie kijken we ook welke voorkeuren jouw ideale klant heeft.

II. Een dagsessie om de kern van je bedrijf zichtbaar te maken – in jouw eigen woorden

We verwoorden:

  • Jouw kracht en dat van je bedrijf

Als je weet wat de kracht en kwaliteiten van jou en je bedrijf zijn, wat jou uniek maakt, dan kun je aangeven waarom klanten bij jou ‘moeten’ zijn. Als dienstverlener gaat het om wie jij bent en wat je uitstraalt, en jouw unieke set aan kwaliteiten en vaardigheden (en die van je medewerkers natuurlijk als je die hebt). Lever je producten dan is het de kracht van de producten in combinatie met die van jou.

  •  Jouw drive, jouw missie, jouw vuur: dat wat maakt dat jij er echt voor gaat

Jouw passie, jouw missie – of hoe je het ook noemt – is jouw vuur. Dat wat betekenis heeft, en geeft. Of anders gezegd: het is het belangrijkste ingrediënt –  de basis van het verhaal wat je vertelt. Want daar gaan je ogen van fonkelen, en daarmee leg je de connectie met jouw klant/doelgroep.

  • Wat je bent en uitstraalt

Werk je als zelfstandige dan is je bedrijf lanceren hetzelfde als jezelf in de wereld zetten. Mensen doen zaken met jou. Het is dus zaak dat je verhaal en uitstraling in overeenstemming zijn met wie jij bent. Heb dus het lef om écht jezelf te zijn – in alles. Ook al wijk je compleet af van de ‘norm’ – als die er al is. Heb je een bedrijf met meerdere medewerkers dan moet dat wat je zegt en doet uiteraard ook congruent zijn én uitstralen via jouw medewerkers.

  • De kracht van jouw locatie (of juist: het niet hebben ervan)

Heb je een kantoor dat makkelijk bereikbaar is voor je doelgroep, werk je online, in het bos, of heb je iets anders dat maakt dat je ‘huisvesting’ uniek is en bijdraagt aan je verhaal.

  • Jouw hartsklant/-doelgroep

Als je een goed beeld hebt van je klant, kun je jouw woorden, en de look & feel van al je communicatie daarop afstemmen. Iedere klantgroep vraagt om een andere benadering en heeft andere marketingkanalen. Mensen in de zorg spreken nu eenmaal een andere taal dan die in de financiële sector. Ook consumeren ze andere media, et cetera.

  • De unieke kenmerken van je klant/doelgroep

Naast het benoemen van de klant voor wie jij graag werkt, is het goed te weten, wat de kenmerken van deze doelgroep zijn. Mannen van rond de 30 hebben andere kenmerken, leef- en werkomstandigheden dan die van 60. Hoe beter je bent afgestemd op je klant, en hoe beter jij weet aan welke kenmerken deze voldoet, hoe beter jij je verhaal hierop kunt richten.

  • De issues van je klant/doelgroep

Waardoor komt je klant in beweging? Zo lang hij (of zij) nergens last van heeft,  zijn issues niet groot genoeg zijn, of hij niet intens sterk naar ‘iets’ verlangt, blijft hij meestal lekker ‘zitten waar hij zit’. Die (onbewuste) ‘pijn’ en ‘problemen’ zijn de ‘haakjes’ in je marketing – dat waar jouw potentiële klanten zich in herkennen, en door  aangesproken voelen.

  • Het verlangen van jouw klant

In navolging van de ‘pijn’, weet je ook waar je klant naar verlangt. Want dat is uiteindelijk waar jouw aanbod naartoe leidt. De klant wil uiteindelijk zijn verlangens vervuld hebben.

  • Dat wat jij je klanten biedt

De kern van de dienst of het aanbod dat jij je klanten biedt om de pijn op te lossen of   te verzachten en/of het verlangen te vervullen.

Aan het eind van de dag heb je de kernwoorden en het verhaal op hoofdlijnen voor:

  • de Over jou/ons pagina
  • een korte biografie: oneliner – te gebruiken op de header van je site, LinkedIn en andere on- en offline media
  • een persona-beschrijving van jouw klant/doelgroep, inclusief vertaling naar een ‘Voor wie-tekst’
  • sales- en/of andere teksten voor je website of andere uitingen

En ik ontvang van jou 5 namen van mensen van wie graag een referentie op je site wilt.

 

“Marianne werkt snel, luistert heel erg goed en onderscheidt zich door haar no-nonsense manier van schrijven,
to the point en prettig leesbaar. Voor mij persoonlijk voelde het als een enorme steun dat ze met mij mee dacht,
mijn woorden op papier wist te zetten en daarmee letterlijk naast me ging staan.”

Christianne van den Broek

II. Ik schrijf de teksten voor je site en LinkedInprofiel

Aansluitend schrijf ik de basisteksten voor jouw (marketing)communicatie. Uiteraard doe jij actief mee: je reageert snel, schrijft aanvullingen, levert namen en contactgegevens voor referenties, et cetera. Belangrijk is dat we er continu mee bezig zijn zodat we in een flow komen en de teksten ook daadwerkelijk binnen enkele weken gereed zijn. En jij ook écht naar ‘buiten’ kunt.

Doen we dat niet dan wordt het zowel voor jou als voor mij minder werkbaar en krijgen we situaties als: ‘Waar ging het nu eigenlijk om’. En: ‘Wat hadden we nu afgesproken.’ Bovendien vertraagt dit de lancering. En dat is precies het tegenovergestelde van wat je wilt.

Wat ik nog meer doe. Je krijgt bij mij naast de juiste woorden ook zelfvertrouwen en extra (eigen)waarde – ik zet je op volle sterkte neer. En ik deel mijn marketingkennis: ik denk met je mee over je doelgroep, je aanbod en kijk ook met je mee naar de opmaak, want naast de woorden zijn ook indeling en beeld bepalend.

Denk je ‘Yes’, dit programma is op mijn lijf geschreven?

Dan is de werkwijze als volgt:

  • Intakegesprek: als je hiermee aan de slag wilt, hebben we eerst contact – telefonisch of via skype. Tijdens het gesprek kijk ik wat je al aan basisinformatie hebt. Het is belangrijk dat je al een bedrijf hebt, en weet wat je wilt, maar dat nog niet scherp kunt verwoorden.
  • Go or no go: tijdens/na het gesprek beslissen we of we met elkaar in zee gaan.
  • Sessie: is het antwoord ‘ja’, dan prikken we een datum voor een sessie van 10.00 – 16.00 uur (in Gouda), en krijg je van mij vragen om je voor te bereiden.
  • Na afloop van de dagsessie krijg je tips voor het schrijven en maken we een planning om in co-creatie de teksten te realiseren, waarmee jij je bedrijf zichtbaar maakt aan de wereld. Het contact verloopt hoofdzakelijk per mail. Waar nodig bellen of skypen we, of ontmoeten elkaar voor een (wandel)sessie, zodat jouw woordenstroom weer op gang komt.

Investering:

De investering voor dit 6-wekenprogramma bedraagt € 1.245,- (excl. 21% BTW). Koffie/thee, lunch en lekkernijen tijdens de (dag)sessie en de eventuele wandeling zijn hierbij inbegrepen.

Stok achter de deur

Doen we er langer over dan 6 weken, dan betaal je meer. Ik breng een extra bedrag van € 250,- (excl. BTW) in rekening breng als we de 6 weken aantikken. Tikken we de 3 maanden aan dan volgt nog een extra bedrag van € 250,- (excl. BTW). Mocht ik om wat voor reden dan ook uitvallen of in gebreke blijven, dan geldt dit uiteraard niet. Op deze manier houden we de vaart erin en kun jij snel verder met je marketingcommunicatie en dus met je bedrijf.

Kortom: wil jij binnen 6 weken de kern van je bedrijf zichtbaar hebben voor de wereld, neem dan contact met mij op via info@marianneroelofs.nl, of bel me 06 52 12 69 48.

Als we klaar zijn met dit programma kun je vol vertrouwen, in je eigen woorden – en vanuit je hart – vertellen waar je bedrijf voor staat en wat je biedt.