De vragen die helpen de teksten voor je website te schrijven 

De vragen die helpen de teksten voor je website te schrijven

Gratis e-book De kern van jouw bedrijf in je eigen woorden

Als je jezelf en je bedrijf in de wereld wilt zetten, heb je bepaalde informatie nodig. In dit e-book stel ik je ‘De vragen die je helpen de teksten voor je website te schrijven, aan de hand van oefeningen. Uiteraard vertel ik je ook waarom je die nodig hebt. Daarmee vermijd je valkuilen en houd je rekening met feiten.

Valkuilen en feiten waar je mee te maken hebt, zijn onder meer:

  • Veel ondernemers kiezen er voor ‘zakelijk’ te zijn. Ze schrijven met hun ‘hoofd’ en gebruiken negen van de tien keer abstracte containerbegrippen die alles behelzen, maar uiteindelijk nietszeggend zijn.
  • Ook schrijven ze vaak hun teksten zoals iedereen ze schrijft, met dezelfde woorden. Hierdoor blijft dat wat ze eigenlijk willen zeggen achterwege en verdwijnen ze in de massa. Terwijl je het als zelfstandig ondernemer (ZZP/MKB) juist moet hebben van wie jij bent als persoon, naast dat wat je te bieden hebt uiteraard.
  • De meeste ondernemers gebruiken dezelfde templates voor websites, en kiezen soortgelijke (gratis) stockfoto’s en opmaakprogramma’s. En binnen branches kom je vaak dezelfde woorden tegen die onbewust, of juist bewust, van elkaar zijn overgenomen. Het is een uitdaging jezelf en je bedrijf in alle eigenheid in de wereld te zetten.
  • Veel ondernemers doen uiteenlopende dingen voor verschillende klant- en doelgroepen, zonder dat een rode draad of duidelijk aanbod zichtbaar is. Ze denken dat wat ze laten zien logisch is, of dat die mogelijke klant daar zelf wel chocola van maakt. Terwijl lezers het graag in hapklare brokken en op een presenteerblaadje krijgen aangereikt. Die hebben helemaal geen zin om zelf alle informatie-eindjes aan elkaar te knopen en verbanden te leggen. Of erger nog: ze verdwalen in de hoeveelheid informatie en haken af.
  • Ook doen ze nog steeds hun verhaal aan de hand van een ‘beroeps- of bedrijfsbeschrijving’ zoals coach of accountskantoor. Containerbegrippen waar iedereen wel een beeld bij heeft, maar waar tal van varianten van zijn met verschillende specialismen, resultaten, doelgroepen en diensten. En dan heb ik het nog niet eens over het ontbreken van het uitgebreidere verhaal met je missie en
  • visie, de bijzondere en kleurrijke kwaliteiten van jou als ondernemer, en de eigenheid van de mensen die je mogelijk in dienst hebt.

Wil je deze valkuilen vermijden en je bedrijf in de wereld zetten? Op een manier waarin jouw eigen unieke woorden en beelden schitteren, en die samenvalt met wie jij werkelijk bent? Zodat jij jouw/jullie eigenheid kunt laten zien. En vooral wat je betekent voor je klanten, en ze in een ‘oogopslag’ zien of horen waarvoor ze bij jou moeten zijn.

In dit gratis werkboek ‘De kern van je bedrijf in je eigen woorden’ krijg je een toelichting. En stel ik je tien vragen, die je helpen een stevig (woorden)fundament te leggen onder jouw positionering. Het fundament dat je nodig hebt om jezelf en je bedrijf (weer) ‘helder en eigen’ in de wereld te zetten.

 

Over mij

Het draait in mijn werkende leven al meer dan 25 jaar om woorden. Ik schreef korte en lange, wervende en informatieve (web)teksten en verhalen. Ook begeleidde ik tal van journalistieke producties, zoals tijdschriften, personeelsbladen, folders en brochures. Voor onder meer: Havenbedrijf Rotterdam, Gemeente Rotterdam (diverse diensten), NES Health, Restaurant Sorgh en Hoop, Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie, ProRail, Keyrail, Gemeente Dordrecht, Sail Away Charters, Wijvan010 en natuurlijk ook voor mezelf.

Ook hielp ik de afgelopen jaren mijn (coach)klanten de juiste woorden te vinden, woorden die de eigenheid en verlangens van henzelf en  hun ideale klant raken.

“Het is een gouden combinatie: een businesscoach die jouw bedrijfsvisie vertaalt naar je eigen woorden.

De complimenten die ik vanuit mijn netwerk heb ontvangen op mijn nieuwe website, geven weer dat het zo relevant is dat Marianne mij mijn eigen verhaal heeft laten vertellen. Want zelfs al kan ik best lekker schrijven, zij haalt het beste in je naar boven, zet je aan het denken, en duwt je nét even verder dan je zelf zou doen. Dank! Dat er maar vele mooie nieuwe combinaties uit voort mogen vloeien.”

Katja Wetsteijn, www.combineur.nl