Event magazines
als je wilt dat ze de boodschap ook echt mee naar huis nemen
Je organiseert een event. Een event met boeiende en inspirerende sprekers. Een event met een (of meerdere) boodschap(pen). Boodschappen waarvan je wilt dat die beklijven, om je bezoekers te inspireren, een verandering teweeg te brengen, mensen te interesseren voor je producten of diensten, en/of ze met elkaar in contact te brengen. (Of je vindt het te gek een eigen event magazine te hebben – om welke reden dan ook.)
Hoe fantastisch is het als ze na afloop jouw boodschap ook echt mee naar huis nemen. Niet alleen in hun hoofd of in de vorm van een relatiegeschenk, nee echt een aandenken dat ze nog vaak doet teruggrijpen – letterlijk – om alle waardevolle content nog eens te lezen, of zich er verder in te verdiepen.
In plaats van dat alles na afloop weer verdwijnt in de waan van de dag. Of dat ze weggaan met het gevoel dat ze de helft gemist hebben omdat ze niet bij alle keynotes en workshops konden zijn waar ze interesse in handen.
Een event magazine is hierop het antwoord. En dan NIET een blad dat bol staat met advertenties van de (mogelijke) sponsors en andere marketinguitingen die een relatie hebben met sec de organisatie van het event. Nee, een magazine dat puur is opgehangen aan de inhoud die tijdens het event centraal staat. Waarin (nog meer) verteld wordt over de onderwerp(en) en sprekers. Eén waarin je met alle liefde nog eens terug bladert. En natuurlijk kunnen er ook advertenties in die de boodschap versterken.
Waarom
Vanuit het perspectief van de bezoeker
- events en congressen zijn over het algemeen prijzig zijn en als bezoeker neem je graag het maximale mee naar huis. (En niet altijd zin hebt om zelf de hele tijd aantekeningen te maken, die bovendien – helaas – vaak op een stapel of in een opschrijfboekje verdwijnen.)
- deze het liefst nog eens teruggrijpt op dat wat hij of zij gehoord heeft, en er ook graag iets mee doet in de praktijk.
- de informatie – waar mogelijk – ook graag doorgeeft aan andere geïnteresseerden, collega’s en/of het thuisfront.
En, als organisator
- geef je graag iets tastbaars mee dat hout snijdt en waardevol is;
- laat je de inhoud beter beklijven en mogelijk ook verdiept omdat het op papier staat en deze aantrekkelijk is vormgegeven;
- de inhoud/boodschap makkelijk(er) verspreid: bezoekers laten het sneller aan andere geïnteresseerden lezen;
- eenvoudig vervolg-evenementen aankondigt;
- mensen verbindt;
- makkelijk bezoekers voor een volgend inspirerend event interesseert;
- nog meer waarde biedt en beter verkoopt.
Denk je ‘yes, dat lijkt me wel wat’, dan nodig ik je van harte uit verder te kijken en lezen.
Hoe gaat het in z’n werk
Omdat jij (intern met jouw organisatie) al besloten hebt dat je voor een magazine gaat, of anders gezegd: dat je dit bedrag wilt investeren, kunnen we, nadat we hebben kennisgemaakt gelijk met elkaar in zee – als het klikt uiteraard.
We beginnen met een briefing en een inhoudsvoorstel. Wat is het onderwerp en de boodschap (van het event). Wat wil je dat beklijft en wat wil je verder uitdragen. Na een ‘go’ gaan we aan de slag. In de maanden en weken voorafgaand aan het event interviewen we de sprekers en workshopleiders over dat wat zij op het event vertellen en zoomen we in op mogelijke andere relevante informatie. Mogelijk wil je ook andere informatie delen, of mensen aan het woord laten waar tijdens het event geen mogelijkheid voor is maar die de deelnemers absoluut niet mogen missen. Ook besteden we gedegen aandacht aan beeld en het ontwerp want we willen graag dat het blad er goed uitziet.
Als de teksten en beelden zijn goedgekeurd volgt de opmaak – in de huisstijl van jouw event/bedrijf. Na goedkeuring van de opmaak gaat het magazine naar de drukker. Enkele dagen voorafgaand aan het event wordt het op het gewenste adres afgeleverd, zodat je het kunt uitreiken tijdens of na afloop van het event.
Een andere mogelijkheid is dat we tijdens het event aanwezig zijn, daar reportages maken, mensen interviewen et cetera en dat het magazine vervolgens enkele weken later als ‘reminder en bestendiger’ in de brievenbus valt, en ook het ’thuisfront’ en andere geïnteresseerden mee kunnen lezen.
Wie zijn wij
Wij zijn een team van bevlogen en ervaren communicatieprofessionals en bladenmakers, dat kwaliteit en betrokkenheid hoog in het vaandel heeft. Naast het basisteam staat een groot netwerk van (eind)redacteuren, fotografen en illustratoren paraat, zodat wij in principe ieder concept aankunnen.
Het basisteam bestaat uit:
Marianne Roelofs, initiatiefnemer, hoofd- en eindredactie en tekst
Ontdekken, inspireren en creëren – ik word er enorm blij van. Tel daar mijn liefde voor schrijven, mooie verhalen en beelden bij op en je krijgt een interessante mix van ingrediënten om hoogwaardige en aantrekkelijke magazine te produceren.
Mijn carrière begon bij het Havenbedrijf Rotterdam als communicatieadviseur. Aan het begin van deze eeuw lonkte het ondernemerschap. Ik was onder meer communicatieadviseur, tekstschrijver, trainer en (ondernemers)coach. Nu help ik ondernemers de juiste woorden te vinden en maak ik magazines om hun bedrijf/event/boodschap nog meer indruk te laten maken en te laten beklijven. Of in het kort: mooie producties die werken.
Marjolein Westerterp, hoofd- en eindredactie en tekst
Mijn liefde geldt – onder anderen – het geschreven woord. Na een jarenlange ervaring als hoofdredacteur bij een aantal grote publieks- en sponsored content bladen (onder meer Zin en Felderhof, en bladen voor destijds de Postbank, Staatsbosbeheer en bijvoorbeeld Content) heb ik in 2011 de sprong in het diepe gewaagd en ben mijn eigen bedrijf begonnen, MW media. Ik lever diensten die allemaal te maken hebben met het woord. Ik bied me aan als (eind)redacteur, auteurscoach, schrijf boeken en brochures, en vervaardig tijdschriften.
Mijn drijfveer is gezamenlijk een product optimaal mooi te maken. Door te toveren met woorden, vormgeving te begeleiden en me bij alles de vraag te stellen: hoe komt de boodschap zo goed mogelijk over en hoe wordt het product dat we maken echt top.
Wij zijn hét Rotterdamse bureau voor concept, creatie en campagne. Van een goed idee maken we iets moois, en dit gebruiken we in de campagne. Jouw campagne, want dat is waar het bij ons vanaf het begin om draait.
Investering
We leveren maatwerk voor een standaardprijs. Je betaalt een vast bedrag per uitgave, en daarbij komt een bedrag per pagina. Dat bedrag is inclusief: productiebegeleiding, tekst, eindredactie, beeld, opmaak, het drukken en de afwerking.
Bedrag per uitgave
Hoofdredactie en concept: € 1447
(te voldoen bij opdrachtverstrekking)
Bedrag per pagina
Per pagina: € 447
Alle prijzen zijn exclusief drukkosten en 21% BTW.
(Drukwerk per pagina varieert tussen de € 73 – € 82 (excl. 21% BTW) afhankelijk van het aantal pagina’s en de oplage voor onderstaande specificaties.)
Specificaties magazine
Formaat: 220 x 280 mm
Omvang: 16 + 4 pagina’s / 20 + 4 pagina’s / 24 + 4 pagina’s
Papier: Omslag 300 grams Colotech
Binnenwerk: 120 grams Colotech
Druk: Geheel FC digitaal gedrukt
Afwerking: geniet gebrocheerd met rechte opstaande rug
Oplage: 100 – 500 exemplaren
Bij een lagere/hogere oplage, of een grotere omvang (meer pagina’s) maken we een offerte op maat.
////
Wil jij ook een magazine? Neem contact op met Marianne Roelofs, tel. 06 52 12 69 48, of stuur een mail naar info@marianneroelofs.nl, dan kijken we wat we voor jou kunnen betekenen.