Ontdek de kernwoorden van je bedrijf

Ontdek de kernwoorden van je bedrijf

GRATIS 5-daagse online training Ontdek de kernwoorden van je bedrijf

Ondernemer met een missie. Je wilt van betekenis zijn en hebt een idee voor een bedrijf, een product of een dienst. Je wilt graag jezelf (her)positioneren en je producten en diensten lanceren. In je hoofd heb je het helemaal rond, maar je hapert, treuzelt en schuift het steeds voor je uit. Omdat je verhaal nog niet rond is, je mist de juiste kernwoorden. Of bent al enige tijd bezig en voelt dat de tekst niet meer klopt.

Woorden zijn meer dan zo maar woorden. Het zijn een soort ‘magische wezens’. Ieder woord op zich heeft een lading en raakt de kern – of niet. De juiste woorden vinden is finessewerk. Het woord dat voor de een perfect werkt, heeft nauwelijks impact op de ander. Daarom is het zo belangrijk om daar grondig aandacht aan te besteden. Helemaal als je onderscheidend wilt zijn en je eigen woorden wilt gebruiken.

Als jij – ondernemer met een missie – rondloopt met het gevoel dat de teksten van jouw (of jullie) bedrijf

  • (nog) niet voor de volle honderd procent kloppen
  • de lading niet dekken
  • niet (meer) passen
  • niet of nauwelijks zijn afgestemd op jouw doelklant
  • of dat je in jouw branche door de bomen het bos niet ziet omdat iedereen dezelfde woorden gebruikt in zijn of haar marketingcommunicatie. En jij iets anders wilt.

Of, ‘last but not at least’:

  • dat het missen van de juiste woorden je beperkt voluit te gaan en naar buiten te treden, en allerlei excuses veroorzaakt als ‘mijn website is nog niet af’.

Herkenbaar?

Met deze 5-daagse online training Ontdek de Kernwoorden van je bedrijf wil ik je uitnodigen een eerste slag te maken en jouw kernwoorden te ontdekken, de woorden waarmee jij je bedrijf (weer of nog sterker) in de wereld zet. De training bestaat uit vier oefeningen die je per mail krijgt toegestuurd, en een Skype-sessie met feedback en tips.

Meer over mij

Het draait in mijn werkende leven al meer dan 25 jaar om woorden. Ik schreef korte en lange, wervende en informatieve (web)teksten en begeleidde tal van journalistieke producties, zoals tijdschriften, personeelsbladen, folders en brochures. Voor onder meer: Havenbedrijf Rotterdam, Gemeente Rotterdam (diverse diensten), NES Health, Restaurant Sorgh en Hoop, Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie, ProRail, Keyrail, Gemeente Dordrecht, Sail Away Charters, Wijvan010 en natuurlijk ook voor mezelf.

Ook hielp ik de afgelopen jaren mijn (coach)klanten de juiste woorden te vinden, woorden die de eigenheid en verlangens van henzelf en hun bedrijven representeren en hun ideale klant raken.