Ook zo druk met je website

Ook zo druk met je website?

Veel ondernemers die starten of iets nieuws beginnen, zijn enorm druk met hun website. Regelmatig is het-nog-niet-af-zijn-daarvan een reden om maar niet de boer op te gaan.
Hoe komt het dat? Gaat het sec om het bouwen van die website? Of wordt de website ‘misbruikt’ om het hele creatieproces van het bedrijf of product te doorlopen en de juiste woorden te vinden?

Iets in de wereld zetten – zeker als het echt van jou is – is spannend voor de meeste mensen. Als je dat niet in jouw eigen woorden en beelden doet, voelt het niet van jou en kun je het dus ook niet goed naar buiten brengen. Laat staat dat je er iemand mee overtuigt.

Voelen dat het klopt wat je schrijft

Mijn advies: laat die website voor wat het is en begin aan de basis – bij jezelf. Het gehele proces van creëren tot en met manifesteren vraagt tijd. Tijd die (soms) nodig is. Een idee of intentie is een zaadje dat je plant en dat in het begin rust nodig heeft om te kiemen, wortel te schieten, te verfijnen en stevigheid te ontwikkelen – vooral in de ondernemer zelf. Want hoe beter de ondernemer het ‘van zichzelf maakt’ en vanuit zijn tenen voelt dat het klopt, hoe makkelijker hij of zij het communiceert en verkoopt. Zolang dat niet het geval is, gaat die website ook meestal de lucht niet in.

Is jouw website al enige tijd ‘een ding’? Vraag jezelf dan eens eerlijk af waar het bij jou wringt? Sta je er niet honderd procent achter, heb je tal van excuses, of ontbreekt de juiste taal?
Is dat laatste het geval, laat het me weten dan help ik je graag de woorden te vinden die precies omschrijven wie je bent, wat je biedt én vooral: die jou die de benodigde stevigheid geven om te doen wat je te doen hebt.

Uiteraard help ik je ook graag als jouw huidige woorden niet meer passen. Sowieso een goed idee om aan het begin van het nieuwe jaar te kijken of alles wat je biedt en geschreven hebt nog past bij jou als ondernemer en je plannen voor 2019.


Speak Your Mind

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.