Over mij-pagina – Over ons-pagina
Ik wil graag weten met wie ik zaken doe, of mogelijk ga doen. Wie de persoon of het bedrijf is achter het product of de dienst, waarin ik investeer. En wat voor mij geldt, geldt mogelijk ook voor jou en jouw potentiële klanten. Daarom heb ik een e-book geschreven met tips en richtlijnen voor een Over mij pagina – Over ons pagina die boeit, verbindt en overtuigt.
Dat ik meer wil weten wordt de laatste tijd steeds belangrijker, omdat ik bewuster in het leven sta, en daar ook naar handel.
Wil ik kleding kopen die door kinderhanden is gemaakt? Of zoveel bestrijdingsmiddelen nodig heeft dat de gezondheid van de kweker en de planeet daaronder lijdt? Breng ik gevoelige data onder bij een provider waarvan ik niet zie wie daar werkzaam is?
En boek ik een dienst zoals een training dan wil ik eerst graag weten wie de aanbieder is. Met als onderliggende gedachte: Vertrouw ik diegene aan wie ik mij figuurlijk bloot geef? Hebben we een klik? Hoe staat diegene in het leven, et cetera.? En is die persoon of dat bedrijf werkelijk in staat om mij datgene te geven waar ik behoefte aan heb?
Ik ben niet de enige voor wie dit geldt. Mensen doen zaken met mensen. Ze willen weten met wie ze ‘in zee’ gaan. Dat je als ondernemer authentiek bent en open, en dat je doet wat je zegt.
Verbinding maken met je potentiële klant
Het gaat het dus steeds vaker over wie je bent. Waarom je doet wat je doet en wat jouw bijdrage is aan de samenleving, verwoordt in een verhaal. Een krachtige boodschap die beklijft, een oerverhaal dat aan de basis ligt van alle activiteiten in jouw bedrijf. Een verhaal dat het uitgangspunt is voor alles wat je onderneemt en uitdraagt. En waarmee je verbinding maakt met (mogelijke) medewerkers, klanten en andere belanghebbenden. En vooral: dat het geloofwaardig is en klopt, dat je waarmaakt wat je vertelt.
Een van de meest bezochte pagina’s op een website is daarom ook de OVER MIJ-PAGINA/OVER ONS-PAGINA. De pagina waar het verhaal en het gezicht van jou als ondernemer, je bedrijf of je organisatie op vermeld staat.
In deze uitgave een aantal tips en richtlijnen voor deze pagina, zodat ook jij als ondernemer, je bedrijf of organisatie boeit, verbindt en overtuigt. En natuurlijk: je producten en diensten verkoopt.
Meer over mij
Het draait in mijn werkende leven al meer dan 25 jaar om woorden. Ik schreef korte en lange, wervende en informatieve (web)teksten en begeleidde tal van journalistieke producties, zoals tijdschriften, personeelsbladen, folders en brochures. Voor onder meer: Havenbedrijf Rotterdam, Gemeente Rotterdam (diverse diensten), NES Health, Restaurant Sorgh en Hoop. Voor het Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie, ProRail, Keyrail, Gemeente Dordrecht, Sail Away Charters, Wijvan010 en natuurlijk ook voor mezelf.
Ook hielp ik de afgelopen jaren mijn (coach)klanten de juiste woorden te vinden, woorden die de eigenheid en verlangens van henzelf en hun bedrijven representeren en hun ideale klant raken.