Tot de verbeelding spreken

Tot de verbeelding spreken

Als woorden spontaan beelden oproepen en mensen zich eenvoudig kunnen voorstellen wat jij bedoelt, dan ‘spreek je tot de verbeelding’.  Ondernemers, marketeers en verhalenvertellers maken graag gebruik van deze techniek. Je krijgt de aandacht en trekt letterlijk en figuurlijk makkelijk(er) mensen over de streep. Helemaal als je weet dat zo’n 60% van de mensen een voorkeur heeft voor beelddenken. Die mensen maken in hun hoofd sowieso graag een plaatje van wat jij meldt. Dus als jij weet wat jouw ideale klant bezighoudt, en het beeld past ook helemaal bij jou, dan heb je zeker de aandacht en is de kans op scoren vergroot.

Ik kwam afgelopen dagen deze bijvoorbeeld tegen:
 ‘De Lamborghini onder de rugzakken’

Nu moet ik je eerlijk zeggen dat ik een luxe snelle auto niet zo snel associeer met een rugzak, maar ik heb wel gelijk een beeld. En als de rugzak is bedoeld voor mensen die ook blij worden van de kenmerken van snelle auto’s, dan gaan ze waarschijnlijk ook met volle snelheid over de toonbank .

Ik gebruik zelf ook een ‘ondertitel’ die tot de verbeelding spreekt – althans dat hoop ik natuurlijk. 😉
Ik ben Dé springplank voor de lancering van je bedrijf.
De meeste ondernemers die ik help worstelen met het schrijven van hun teksten en blijven daarom vaak onder de radar omdat hun website en andere middelen nog niet af zijn. Hebben ze eenmaal de woorden gevonden die écht bij hun passen en waarmee ze zichzelf zeker voelen dan krijgen ze een extra zetje en is het eenvoudig(er) om hun gezicht en bedrijf te laten zien.

Maak je al gebruik van tot de verbeelding sprekende teksten?
In bijvoorbeeld de omschrijving van je functie, of dienst- en productomschrijvingen.
Ga er eens mee aan de slag als je het nog niet doet, en experimenteer ermee. Zeker als je in een markt zit die dichtbevolkt is, kun je door jouw beeldende omschrijving opvallen.

Tip:
Zorg wel dat je origineel bent (en geen cliché). Er zijn al genoeg lichten aan het eind van de tunnel en sleutels tot succes.

Uiteraard kun je ook bij mij aankloppen als je tot de verbeelding sprekende teksten wilt. Ik bied diverse workshops en programma’s om dat wat jij brengt te verwoorden, zoals de dagsessie: De kern van je bedrijf zichtbaar in woorden, zodat jij echt kunt doen wat je te doen hebt. En niet langer tegen de teksten voor je website of andere on- offline media zit aan te hikken.