Unieke en eigen beelden in je communicatie

Unieke en eigen beelden in je communicatie

Ook van beelden raakt mijn hart in vervoering. 99,99% van de foto’s die ik plaats – ook zakelijk – is zelf gemaakt.  Ik raad jou eveneens aan unieke en eigen beelden te gebruiken in je communicatie. Voor je positionering en uitstraling is dit een must. Waarom? Dat vertel ik je graag in dit blog.

De hele dag speel ik zakelijk memory. Iedere keer als er een plaatje voorbij komt dan denk ik aan iemand. Zo werkt mijn associatieve brein, en ook dat van jou en heel veel andere mensen. Het maakt niet uit of dat een profielfoto, banner, quote, illustratie of blogfoto is. Het mooie is dat ik daardoor gelijk weet wie de afzender is.

Alleen, ik vergis me regelmatig. Want de (stijl van de) plaatjes en afzender matchen heel vaak niet.

Ligt dat aan mijn geheugen?

Nee, dat komt omdat iedereen plaatjes van iedereen gebruikt, of plaatjes maakt die daarop lijken. Dat is erg verwarrend. Niet alleen voor mij. Maar vooral voor alle fans en volgers.

Hoe vaak zie jij een dergelijke post voorbijkomen?

Truthbomb Danielle Laporte

 

Vaak! Toch? Deze doen mij altijd denken aan Danielle Laporte, een Amerikaanse businesscoach. Zij introduceerde een aantal jaar geleden de Truthbombserie. En zo gaat dat met alle eerste gebruikers van een bepaalde (stock)foto die tig keer voorbij komt in mijn tijdlijn.

Ja, natuurlijk zijn er trends, hangt er iets in de lucht en is er zoiets als een tijdgeest. Maar ook dan: als jij jouw eigenheid wilt benadrukken, maak dan iets wat eigen en uniek is. En misschien ben je er nog niet goed in, is het nog niet perfect, en heb je nog niet het grote geld om het uit te besteden…. Het zorgt er wel voor dat ik aan jou denk als jouw post langskomt, zeker als het een tijdlang consequent is qua stijl. Iets waar je veel meer mee op schiet!!

Dus: gebruik unieke beelden in je communicatie – een beeldstijl. Zodat ik heel vaak aan jouw bedrijf denk, en niet aan een ander!

Je kunt een ontwerpbureau basisposts laten maken in je huisstijl. Of dat zelf doen, bijvoorbeeld in Canva. Andere mogelijkheden: een fotograaf inhuren of zelf beeld maken met je smartphone. Er zijn tal van aanbieders die je zelfs in een dag wegwijs maken op dit vlak.

Bovendien: het kan zomaar zijn dat je ineens een dikke vette factuur krijgt gepresenteerd omdat je nietsvermoedend een plaatje op internet hebt gedownload. Eeuwig zonde, ook van het geld!