Wat is jouw verhaal?
De vakantieperiode is de ultieme tijd voor verhalen. Er ontstaan sowieso veel verhalen, door wat je meemaakt tijdens de vakantie of ‘dagjes uit’. En menigeen verslindt de nodige verhalen in boeken en tijdschriften tijdens deze periode.
Ik houd van verhalen. Verhalen van mensen en bedrijven: over wat ze in de wereld willen zetten, kunnen betekenen, waar ze van dromen, en ook gewoon over wat ze dagelijks doen of hebben meegemaakt. Simpelweg omdat ik ‘nieuwsgierig’ ben en graag wil weten wat iemand doet en beweegt – zowel zakelijk als privé.
Bovendien helpt het me om het desbetreffende bedrijf of de persoon (beter) te begrijpen en te onthouden. Het geeft betekenis aan diegene en helpt bij het linken en leggen van contacten.
Ik ben niet de enige. De meeste mensen houden van verhalen: niet voor niets is op websites ‘over mij/ons’ een veel bekeken pagina, en worden op social media persoonlijke verhalen het meest gelezen, geliked en gedeeld – ook zakelijk.
Desondanks is bij veel ondernemers en zzp’ers (en ook bij werknemers) hun verhaal niet zichtbaar, of hebben ze dat niet paraat. De vakantie is dan ook de uitgelezen tijd om eens in alle rust over deze verhalen, en in het bijzonder dat van jou na te denken (ook – of het nog klopt).
Ik ben erg benieuwd naar je verhaal, ook waarom je er mogelijk geen hebt ….
En wil je hulp bij het ontdekken en onder woorden brengen van jouw verhaal, dan help ik je daar graag bij!