De vragen die helpen de teksten voor je website te schrijven 

De vragen die helpen de teksten voor je website te schrijven

Gratis e-book De kern van jouw bedrijf in je eigen woorden

Als je jezelf en je bedrijf in de wereld wilt zetten, heb je bepaalde informatie nodig. In dit e-book stel ik je ‘De vragen die je helpen de teksten voor je website te schrijven, aan de hand van oefeningen. Uiteraard vertel ik je waarom je die nodig hebt. Ook help ik je een aantal valkuilen te omzeilen.

Deze valkuilen zijn onder meer:

  • Het ‘zakelijk’ zijn: Je schrijft met je ‘hoofd’ en gebruikt abstracte containerbegrippen die alles behelzen, maar uiteindelijk nietszeggend zijn.
  • Je doet het zoals iedereen het doet:  Jouw teksten zijn inwisselbaar met die van anderen in je branche – zelfde opbouw, zelfde woorden, … Hierdoor blijft dat wat je eigenlijk wilt zeggen achterwege en/of verdwijnt in de massa. En binnen branches kom je vaak dezelfde woorden tegen die onbewust, of juist bewust, van elkaar zijn overgenomen. Terwijl je het als zelfstandig ondernemer (ZZP/MKB) juist moet hebben van wie jij bent als persoon, naast dat wat je te bieden hebt uiteraard.
  • Alles ziet er ook nog hetzelfde uit: Je gebruikt dezelfde templates voor je website, en kiest soortgelijke (gratis) stockfoto’s en opmaakprogramma’s. Hoe moet een bezoeker van je site het verschil zien?
  • Uiteenlopende dingen doen voor verschillende klant- en doelgroepen: Als je uiteenlopende dingen doet voor verschillende klant- en doelgroepen zonder dat een rode draad of duidelijk aanbod zichtbaar is, dan moet de bezoeker van je site daar zelf chocola van maken. Dit, terwijl hij lui is en het graag in hapklare brokken op een presenteerblaadje krijgt aangereikt. Die bezoeker heeft helemaal geen zin om zelf alle informatie-eindjes aan elkaar te knopen en verbanden te leggen. Of erger nog: hij verdwaalt in de hoeveelheid informatie en haakt af.
  • ‘Beroeps- of bedrijfsbeschrijving’: Je gebruikt beschrijvingen zoals coach of accountskantoor, containerbegrippen waar iedereen wel een beeld bij heeft, maar waar varianten van zijn met verschillende specialismen, resultaten, doelgroepen en diensten.

En dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteiten van jou als ondernemer, en de eigenheid van de mensen die je mogelijk in dienst hebt of waar je mee samenwerkt.

Wil je deze valkuilen vermijden? En je bedrijf in de wereld zetten op een manier waarin jouw eigen unieke woorden en beelden schitteren, en die samenvalt met wie jij werkelijk bent? Zodat jij jouw/jullie eigenheid kunt laten zien. En vooral wat je betekent voor je klanten, en ze in een ‘oogopslag’ zien of horen waarvoor ze bij jou moeten zijn.

In dit gratis werkboek ‘De kern van je bedrijf in je eigen woorden’ krijg je een toelichting. En stel ik je tien vragen, die je helpen een stevig (woorden)fundament te leggen onder jouw positionering. Het fundament dat je nodig hebt om jezelf en je bedrijf (weer) ‘helder en eigen’ in de wereld te zetten.

Over mij

Het draait in mijn werkende leven al meer dan 25 jaar om woorden. Ik schreef korte en lange, wervende en informatieve (web)teksten en verhalen. Ook begeleidde ik tal van producties, zoals tijdschriften, personeelsbladen, folders en brochures. Voor onder meer: Havenbedrijf Rotterdam, Gemeente Rotterdam (diverse diensten), NES Health, Restaurant Sorgh en Hoop, Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie, ProRail, Keyrail, Gemeente Dordrecht, Sail Away Charters, Wijvan010 en natuurlijk ook voor mezelf.

Ook hielp ik de afgelopen jaren mijn (coach)klanten de juiste woorden te vinden, woorden die de eigenheid en verlangens van henzelf en  hun ideale klant raken.

“Het is een gouden combinatie: een businesscoach die jouw bedrijfsvisie vertaalt naar je eigen woorden.

De complimenten die ik vanuit mijn netwerk heb ontvangen op mijn nieuwe website, geven weer dat het zo relevant is dat Marianne mij mijn eigen verhaal heeft laten vertellen. Want zelfs al kan ik best lekker schrijven, zij haalt het beste in je naar boven, zet je aan het denken, en duwt je nét even verder dan je zelf zou doen. Dank! Dat er maar vele mooie nieuwe combinaties uit voort mogen vloeien.”

Katja Wetsteijn, www.combineur.nl