Een portret van jou, achter de schermen, om te laten zien hoe je te werk gaat
Je bent coach, trainer, therapeut of consultant. Je wilt laten zien wie je bent, waarin jij je onderscheidt, en wat je biedt. Zelf vind je het lastig om dit te verwoorden en vast te leggen. Je hebt de neiging om daar veel te lang over na te denken. Of woorden te gebruiken die je ook bij anderen ziet.
Een camera laten draaien om jou en je werk in beeld te brengen, is een idee. Maar dat is ongepast. Allereerst vanwege je klanten. Die vinden het vaak al lastig genoeg hun ziel en zaligheid aan jou te tonen. Laat staan herkenbaar, en open en bloot aan de hele wereld. Misschien is het zelfs tegen de regels waaraan jij je conformeert. En ook jij voelt je mogelijk ongemakkelijk met zo’n camera op je gericht de hele dag.
Maar hoe dan wel? Want je vindt het fijn als iemand jou en je werkwijze in al jouw eigenheid portretteert, zodat je een inkijk geeft in je praktijk, jezelf in de wereld zet en nieuwsgierigen over de drempel haalt om deel te nemen aan jouw training, coaching, sessie of event.
Hoe zou het zijn als ik een portret maak van jou – achter de schermen. Daar waar anders alleen jouw klanten, cliënten en deelnemers toegang hebben. Een beeld schets van je kwaliteiten, ‘eigenheid’, taal, ‘kleur’, werkwijze, praktijk en klanten. Waarbij ik de vinger leg op precies dat wat jou eigen en uniek maakt. En waarmee jij makkelijk(er) en helder naar buiten kunt treden, en nieuwe klanten aantrekt.
Hoe?
Ik ben gedurende een dag of tijdens een event aanwezig – zo onopvallend mogelijk – om jou waar te nemen, en te registreren met al mijn zintuigen en mijn pen. Uiteraard ook met toestemming van je klanten, die ik anoniem en onherkenbaar opvoer in de beschrijving. Alle informatie verwerk ik in een verhaal, inclusief wat we vooraf tijdens de intake hebben besproken. En ik gebruik daarbij jouw woorden. Jij leest het door en laat het zo nodig ook door je klanten lezen. Eventuele wijzigingen verwerk ik, en jij hebt je verhaal wat je kunt publiceren.
Kortom: Wil jij zichtbaar zijn en laten zien?
- wat jou uniek maakt
- hoe een sessie/training/event van jou eruit ziet
- hoe jij te werk gaat als coach, trainer of consultant
Zodat:
- je een verhaal hebt over wie je bent, wat je doet en voor wie je werkt om (delen daarvan) te gebruiken op je website, social media en andere uitingen
- je kunt laten zien wat jou onderscheid van anderen in al jouw eigenheid
- je drempels wegneemt: potentiële klanten makkelijker ja zeggen, omdat ze al zien en ervaren wat ze kunnen verwachten, met wie ze in zee gaan en wat het resultaat is als ze de deur uit gaan
En, zeker zo belangrijk:
Het verhaal wordt vóór je geschreven, terwijl jij gewoon aan het werk bent (in plaats van dat je zit te zweten achter je computer) – waardevolle tijd die je volledig aan je klanten besteedt.
Nieuwsgierig hoe het kan zijn, lees hier enkele portretten:
Denk je ‘YES’ dat wil ik! Stuur een mail naar info@marianneroelofs.nl. Dan neem ik contact met je op.